اخبار بین المللی, سلول درمانی, طب ترمیمی اخبار بین الملل, مهندسی بافت
شماره: 26674
1396/07/18 - 10:15
موفقیت در تولید سلول های استخوانی رشد یافته در آزمایشگاه می تواند برای کاربرد در ارتوپدی سودمند باشد

محققین از تکنولوژی هایی که در اصل برای تشخیص امواج گرانشی استفاده می شوند برای تولید گرافت های استخوانی مهندسی بافت شده و پزشکی ارتوپدی استفاده کرده اند.

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دکتر استارچکلاید و همکارانش در دانشگاه گلاسکو توانسته اند برای اولین بار از تکنیکی موسوم به nanokicking برای رشد نمونه های سه بعدی از استخوان معدنی شده در آزمایشگاه استفاده کنند. استخوان، دومین بافت پیوندی (بعد از خون) محسوب می شود و از آن برای جراحی های ترمیمی فک و صورت و هم چنین ارتوپدی استفاده شد.

این تکنولوژی جدید مبتنی بر سیستم های تداخل سنج لیزری پیشرفته برای شناسایی امواج گرانشی اشیاء آستروفیزیکی ساخته شده است و در این مطالعه محققین از آن برای تبدیل سلول های مزانشیمی گرفته شده از اهدا کننده های انسانی به سلول های استخوان در شرایط سه بعدی استفاده کرده اند. این گرافت های استخوانی سه بعدی زنده، زمانی که در آینده به بیماران پیوند شوند قادر خواهند بود بخش های آسیب دیده استخوانی را ترمیم کرده یا جایگزین کنند.

در این مطالعه محققین، زمانی که سلول های بنیادی مزانشیمی درون ژل های کلاژنی سوسپانس بودند، آن ها را در معرض ویبراسیون با مقیاس نانو قرار دادند. این فرایند به اصطلاح nanokicking، این سلول های بنیادی موجود در ژل را به سلول های استخوانی تبدیل می کنند که این پتانسیل را دارند که برای بهبود شکستگی های استخوانی و پر کردن فواصل استخوانی استفاده شوند.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved